U suizdanju Sveučilišta u Zadru i Muzeja Staroga Grada, a u okviru novopokrenute Biblioteke Zephyrus Odjela za povijest umjetnosti, objavljena je monografija Moderno kiparstvo otoka Hvara autora Vinka Srhoj. Djelo razmatra opuse kipara porijeklom i življenjem vezanih za otok Hvar u vremenu od kraja 19. stoljeća do današnjih dana. Izborom dvanaestoro hvarskih kipara ističe se da njihovi opusi u najvećem broju slučajeva nisu ostali vezani za uži zavičaj, već ih je njihova vrijednost učinila dijelom nacionalnog kiparskog krajobraza. Ili riječima recenzenta akademika Tonka Maroevića „… čini se da se ni u kojoj drugoj sredini nije pojavio takav slučaj, da bi se na temelju nevelikog broja uzoraka mogli izvući zaključci pertinentni za čitavu hrvatsku modernu i suvremenu umjetnost.“ Do sada je o hvarskim kiparima pisano uglavnom u novinama, periodici i katalozima izložbi, ali uz neke pionirske pokušaje objedinjavanja i definiranja fenomena otočnog kiparstva, primjerice onaj Grge Gamulina, ili putujuće izložbe Četiri kipara otoka Hvara, 2001.-2003. (Stari Grad, Split, Zadar, Szentendre, Beč), nije bilo vidljivijih pokušaja da se tom fenomenu da sintezni znanstveni okvir.